понедельник, 26 октября 2015 г.

Тема уроку:НЕ ЗГАСИТИ ВОГОНЬ ПАМ’ЯТІ
(ВИХОВНА ГОДИНА ДО 72  РІЧНИЦІ   ВИЗВОЛЕННЯ  ДОНБАСУ  І 71 РІЧНИЦІ ВИЗВОЛЕННЯ УКРАЇНИ ВІД НІМЕЦЬКО-ФАШИСТСЬКИХ ЗАГАРБНИКІВ)
Мета уроку: дати дітям уявлення про День визволення Донбасу і України від німецько-фашистських загарбників,  дату їх святкування; розвивати  почуття патріотизму та національної самосвідомості, відповідальність, гідність, мужність;  виховувати в  учнів любов та повагу до Батьківщини, її історичного минулого і сучасного, до українського народу, до людей, які визволяли  Донбас і Україну від фашизму
Обладнання: плакат  з  Державними символами України; карта України, аудіо запис, епіграф на дошці:
                                На Україні є чимало міст,
                                В боях прославивши державу.
                                І в їх числі, немов граніт,
                                Рідний наш Донбас по праву
                               
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Робота з теми.
Вступне слово вчителя :
-   Щороку, 9 травня, ми відзначаємо День Перемоги. А у вересні український народ відзначає День визволення Донбасу і України від німецько-фашистських загарбників. Невипадково ми починаємо новий навчальний рік з цієї теми.
-   Як називається наша Батьківщина? (Україна)
-   Яке місто є столицею нашої Батьківщини? (Київ)
-    В якому селі ми з вами живемо? (селище Октябрське)
-   А як називається наш край  (Донбас)
-   Коли почалася Велика Вітчизняна війна?  А коли закінчилася?
-   Коли ми святкуємо День перемоги?
Учитель: Донбас був визволений від німецько-фашистських загарбників у вересні 1943 року,  у листопаді цього ж року визволено місто Київ. А офіційним  Днем  визволення України вважається 14 жовтня 1944 року

Учитель:  Близько 72  роки  тому владу в Німеччині захопили фашисти на чолі з Адольфом Гітлером. Вони переконали німецький народ, що будуть володарями світу. Усі інші народи стануть його рабами або будуть повністю знищені. Гітлерівці почали другу світову війну. Невдовзі майже вся Європа була захоплена  фашистами  (показати на карті Німеччину)
- А хто покаже на карті Україну?
22 червня 1941 року  о 4 годині  ранку, когда вся нашакраїна  спокійно відпочивала від денних турбот, фашистська Німеччина, без оголошення  війнивчинила напад на нашу Вітчизну. Україна стала ареноюжорстоких смертельних боїв: 57 дивізий, 1500  літаків, 1200 танків були  направлені на неї...
Тільки на території України в руїни і пожарища було перетворено 714 міст  і  28 тисяч сіл. Жорстока і бездушна війна забрала життя мільйонів людей, принесла біду і горе в кожну сім’ю.   І  від  усіх  нас залежитьщоб це залишилось в пам’яті  майбутньогопокоління. Без пам’яті немає майбутнього. Поклонимося  тим, хто дав нам священе право жити на землізавдяки кому ось  уже 72 роки ми  не знаємо  що таке війна.

Учитель:      Для      простих     людей     напад     виявився несподіваним.  Але всі  народи об'єдналися для   того, щоб дати відсіч загарбникам. За плечима цього  свята страшні часи: війна, руїни, мільйони смертей.
Можна      по-різному      ставитися      до      Великої  Вітчизняної  війни,   по-різному її  називати,   але  хіба  можна  забути  тих,  хто  віддав  своє  життя  для  щастя  інших.
Давайте згадаємо наших односельців, які загинули в роки Великої Вітчизняної війни і вшануємо їх хвилиною мовчання. 
Сьогодні в нашому селище в живих не залишилося жодного ветерана війни .
Урок   мужності, присвячений 71 річниці визволення України та 72 річниці  визволення Донбасу — це лише маленька часточка великої данини і пошани полеглим.
Учень:
Ніхто незабутий;
На попіл ніхто не згорів:
       Солдатські  портрети на вишитих крилах пливуть.
       І доки є пам'ять  в  людей, і живуть матері.
       Допоки й сини, що спіткнулись об кулі, живуть.
Учень 2
Пам'ятайте, друзі, цих людей довіку.
Тих, хто повернувся і поліг в боях.
І  вклонімось всі ми низько до землі їм.
Квітами  устелим   їх  тернистий шлях.

Вчитель: Діти війни...Війна забрала у них батьківський дім, материнську ласку, батьківську  турботу, безхмарне  дитинство і юність. Багато дітей допомагали в роки війни дорослим. Послухайте оповіданн«Про хлопчика Мишка та загін німців».
    У хлопчика Михайлика була велика сім’я: мама, тато та три старших брати. Село, в якому вони жили, знаходилось недалеко від кордону. Коли німецькі солдати напали на наш край, Михайликові було всього 10 років.
    На другий день війни німці уже ввірвались в їх село. Вони вибрали найміцніших мужчин та жінок і відправили їх до себе у Германію на роботи. Серед них була і мама Михайлика. А самі пішли далі – завойовувати наші землі.
    Тато Михайлика, його брати, він та інші мужчини села пішли в ліс і стали партизанами. Майже кожен день партизани то підривали німецькі поїзди, то перерізали телефонні дроти, то здобували важливі документи, то захоплювали в полон німецького офіцера, то виганяли із села німців.
    А для Михайлика теж була робота. Він ходив по селах та видивлявся скільки у німців гармат, танків і солдат. Потім повертався назад у ліс і доповідав командиру. Одного разу в одному із сіл  Михайлика спіймали два німецьких солдати. Він сказав через болото тільки по одній йому відомій непоказній стежині. Німці ж, що слідували за ним, провалились у темну багнюку. Так один хлопчик знищив весь німецький загін, що іде до бабусі, але німці йому не повірили: «Ти знаєш, де партизани! Відведи нас до них!». Хлопчик погодився та повів за собою великий німецький загін. Ось тільки пішов він не до партизанів, а зовсім в інший протилежний бік, до великого болота. Воно було покрите снігом і здавалося великим полем. Михайлик йшов.
 Учитель: Пройшло багато років з часів визволення України. Наша країна давно залікувала рани війни. Заколосилися хліба, ожили ліси. З руїн піднялися міста, уже не одне покоління народилося й виросло в мирні часи. І це все завдяки ветеранам, дорогим нашому серцю людям.
     Щоб вшанувати пам'ять тих, хто боровся за визволення України, я пропоную провести конкурс малюнків, присвячених  71 річниці України і 72 річниці визволення Донбасу.
-   Діти, а що  можна намалювати?
(якщо на уроці залишається час, можна почати малювати, а закінчити вдома)
ІІІ. Підсумки уроку.
Якій події був присвячений урок?
Про що дізналися на уроці?
Коли був визволений Донбас?
     Коли ми святкуємо День визволення України?
     Як ми називаємо людей, що боролися за визволення  України?
        Хай буде мир на всій  землі!
 Мир - це квіти у сонячних росах. Мир - це радість малих і дорослих.
 Мир - це усмішка  в очах матусі.  Мир - це лани золотаво-русі.
 Мир - це все, що у  світі  найкраще,
Не забувайте цього нізащо!




Тема заходу: Подвиг українського народу не згине у віках
Мета заходу:формувати  в учнів розуміння понять «єдність» і «цілісність», «герой», «патріот» держави,громадянські якості; почуття поваги до захисників Вітчизни, виховувати справжніх патріотів держави.
Обладнання: епіграф на дошці,  відеоролики про героя-односельця Діхтяря І.І., «Слава героям української нації» свічка, папір, фонограма пісні «Мальви», «Пливе кача»
                                              Перебіг заходу
1.Вступне слово класного керівника.
Подивіться, будь ласка, у вікно: там обнялися  в одне ціле голубе небо і  золоте колосся пшениці. Такою ми бачимо сьогодні  нашу неньку - Україну. Вона горда від того, що зуміла виховати людей, здатних об’єднатися у боротьбі за її єдність і незалежність , здатних захистити її кордони.
Учень 1 Народе мій, пишаюся тобою:
Моя душа – частинка твого «Я».
Красою правди у святім двобою
Понад Майданом сонця лик сія...
Є нація! Хай знають всі у світі:
Ми є! Народ піднявся  із колін
І переможно сонце правди світить,
Співає гордо наш Державний Гімн       (Звучить Державний Гімн України)

2.Слово класного керівника.
- Перегорнімо сучасну сторінку історії України, вдивляючись в обличчя наших героїв – захисників України.
                 ( Відеоролик про героя-односельця Діхтяря І.І.)
- Що вас вразило, коли  переглядали відеоролик ?
- Чому  цих людей вважають героями?  Що спонукало їх встати на захист рідної держави?
- Девізом нашого заходу є слова  М. Вінграновського, який писав: «Ми тут. Ми всі. Ми є. Ми гурт. Єднаймося. Ми є той грунт подій майбутніх вирішальних»

ІІ. Основна частина
      1. Слово вчителя
Листопад 2013 – лютий 2014 р. – «Революція гідності», події на Донбасі... Вони тривожать наші душі,  не залишають байдужими жодного громадянина країни, і тому кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Революції гідності і заради чого пожертвувала своїм життям Небесна сотня, заради чого захищають нашу Україну воїни АТО.Небесна сотня – це наш біль і наша гордість, це наші сльози і наш душевний щем вдячності за все, що вона зробила для нас.(Відеоролик «Слава героям української нації»)
Ведучий.
Кровоточать рани наших сердець з приводу того, що відбувається на сході нашої держави. Не висихають сльози на очах матерів, сини яких захищають єдність і незалежність рідної землі.( Звучить пісня «Мальви»)
Учень 1.
Нехай ніхто не половинить,
Твоїх земель не розтина,
Бо ти єдина, Україно,
Боти на всіх у нас одна.
Одна від Заходу й до Сходу
Володарка земель і вод -
Ніхто не ділить хай народу,
Бо не поділиться народ.
І козаки, й стрільці січові
За тебе гинули в полях.
Нехай ніхто не половинить
Твоїх земель, не розтина,
Бо ти єдина, Україно,
Бо ти на світі в нас одна.
Ведучий.
Класний керівник.
«Немає більше від тієї любові, як хто душу свою покладе за друзів своїх». Подвиг героїв вже вписаний у найвеличніші сторінки української історії. Вірю, що цей подвиг буде надихати покоління українців , як надихають нас подвиги козаків та жертовність героїв Крут.
Але захист Батьківщини – це не тільки мужність, не тільки відданість, це ще і смерть.
Хай палають свічки пам’яті про загиблих героїв Небесної Сотні, про загиблих героїв АТО, а розмірений бій хронометра відчеканить час скорботи, душевного болю і жалю
Учениця.Нехай пам'ятають про наших героїв,
що за волю поклали безціннежиття,
що творили історію, наше минуле,
у яке вже нема вороття.
Учень 2.
Ми ще не раз згадаємо цю весну
І ці події , і цей кривавий шлях
І закарбуємо у серці Небесну Сотню,
Яка тепер на небесах!

Вшануймо пам'ять героїв Небесної сотні, борців за свободу людей під час Революції гідності, героїв, що полягли у боротьбі, захищаючи суверенітет, незалежність та територіальну цілісність нашої України. Вічна пам'ять героям, вічна слава! (Оголошується хвилина мовчання)

Хай світло цієї свічки  буде даниною тим, хто навічно пішов   від нас, хто заради торжества справедливості жертвував собою. Вони повинні жити в нашій пам’яті!
(Під мелодію пісні «Пливе кача» ведучий запалює свічку і передає її учням по колу )     (Лунає пісня «Гей, пливе кача…)

Учениця.
Україно! Крізь тенета неволі, крізь заграви пожару, шал битв і побоїщ, твої сини мріяли про тихі води і ясні зорі.
Україно! Сьогодні на всі п’ять  материків і на всі чотири сторони видно,як ми живемо, як будуємо свою країну, як сіємо в землю зерно навпіл з надією для себе, дітей своїх і добрих людей.

Учениця.
До тебе, Господи, взиваю
І сподівання щирі маю –
Що Україна вільна буде
Від лицемірства і облуди,
Від бездуховності й зневіри
Людців, душею зачерствілих,
Від злої долі та безправ’я,
І тих, які завжди лукавлять,
Від тих, хто дух вкраїнський нищить,
Забувши все святе та вище,
І наче круків хижа зграя
Вкраїну навпіл розривають,
Розбрату сіючи в нас зерна...
Від всього зла, всієї скверни
Зціли, Всевишній нас Владико,
Щоб вільним став народ великий!
Класний керівник.
Сьогодні, діти нашої матері України, наші бійці в зоні АТО сумлінно виконують свій синівський обов’язок. Вони – теперішній голос нашого сумління, наша гідність.Вони своїм прикладом показують силу та незламність українського духу.
( Написання листів до воїнів АТО )
ІІІ. Підсумок.
Класний керівник.
І завершуючи наш захід, я хочу ще раз пригадати слова П.Тичини: «Я єсть народ, якого Правди сила ніким звойована ще не була!».
Ми з вами живемо в Україні, тому повинні знати і шанувати історію , традиції і культуру нашої держави.
І в цей нелегкий час, коли точаться бої на сході і півдні України, ми повинні бути справжніми патріотами, відстоювати єдність,  суверенітет і незалежність України.
Тож бажаю нам всім миру, спокою і світлого майбутнього! ( Звучить пісня «Боже, я молюсь за Україну»)








Тема уроку: Олімпійський урок
Мета уроку:   познайомити учнів із загальними відомостями, пов’язаними з міфами  та легендами про започаткування Олімпійських ігор; повторити відоме про олімпійську символіку;  виховувати силу духу,  віру у свої можливості,толерантність.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнання уроку: епіграф до уроку:  слова П’єра де Кубертене
                                         Та ким поставлений рекорд,
                                         Кому б не сяяли медалі,
Хто б не стояв на п’єдесталі, –
                                         Перемагаєш ти, о Спорт
Перебіг уроку
І. Повідомлення теми, мети уроку
Вчитель. Кожний з вас причетний до спорту. Це і уроки фізкультури, й ранкова зарядка, і захоплення футболом, волейболом, гімнастикою.  А тому, мені здається, вам буде цікаво  докладніше дізнатися про найбільшу спортивну подію в світі – Олімпійські ігри.
П.Актуалізація опорних знань (Метод «вільний мікрофон»)
Що вам відомо про Олімпійські ігри?
Ш. Основна частина
      1. Повідомлення за планом                                          
     -  Загальні відомості про міфи та легенди, щодо започаткування Олімпійських ігор, значущість спорту як посла миру
     -  П’єр де Кубертен – французький громадський діяч, завдяки якому   відродився Олімпійський рух 
     - Ознайомлення з олімпійською символікою:
Олімпійський прапор;
Олімпійські кільця;
Олімпійське гасло;
Олімпійський вогонь;
Олімпійська присяга.   Сьогодення  Олімпійських ігор.
      Загальні відомості про міфи та легенди, щодо започаткування Олімпійських ігор, значущість спорту як посла миру
Вчитель.  Боги і богині Давньої Греції жили на вершині гори Олімп. Двадцять богів на чолі  із Зевсом зовнішньо були схожі на людей, але були, на відміну від них, безсмертними.   Зевс був верховним божеством, володарем неба, грому та блискавок. Головний храм  Зевса знаходився в містечку Олімпія. Саме тут проводилися Олімпійські ігри, які були присвячені Зевсу.
  
          Перші Олімпійські ігри, засвідчені істориками, відбулися у 476 році до н. е. Того літа у невеличкому містечку Олімпія, що в Греції, відбувалося свято, метою якого було прославити найшанованішого із грецьких богів – Зевса. Організатори святкування доповнили звичайну програму спортивними змаганнями – забіг юнаків на коротку дистанцію. Переміг тоді бігун Кореб. Його ім’я, таким чином, відкриває список чемпіонів усіх віків і народів. У перших спортивних змаганнях була цікава особливість. Увесь їх зміст зводився до визначення чемпіона. Другі, треті і наступні місця нікого не цікавили. Існував лише вінок із гілочок оливи для переможця.   Чемпіон  мав право  поставити в Олімпії статую. Шана, яку віддавали олімпійському переможцю, дорівнювалась римському тріумфу – урочистому виїзду полководця.    Участь в Олімпіаді була привілеєм кожного вільного  грека.
        Ігри проводилися в Олімпії кожні чотири роки і збирали велику кількість спортсменів і глядачів давньогрецької цивілізації. Представникам інших держав, зокрема римлянам,  також дозволяли брати участь в олімпійських іграх. В основу проведення загальногрецьких змагань було покладено ідею перемоги, котру Гомер сформулював в «Ілліаді»: «Завжди бути кращим, відрізнятися від інших».
         
            Останні Олімпійські ігри у Давній Греції відбулися в 393 році н. е. У 394 році н. е. імператор Феодосій І своїм указом заборонив їх проведення. У 426 році н. е. відповідно до указу Феодосія ІІ були зруйновані грецькі святині разом з Олімпією.   

         Під час підготовки та проведення ігор на всій території Стародавньої Греції припи­нялися війни й укладався священний мир — екехейрія. Олімпія оголошувала­ся священним місцем, переступати її кордон зі зброєю в руках забороняюся. Олімпійські  ігри  вважалися  святом миру.

            Сучасні Олімпійські ігри  відновилися з ініціативи французького реформатора в галузі освіти П’єра Кубертена.

6 квітня 1896 року на мармуровому стадіоні Афін зібралося 80 тис. глядачів, щоб привітати 311 атлетів – учасників відкриття Ігор першої  Олімпіади сучасності.Олімпійські ігри проводилися раз на чотири роки, зимові чергувалися з літніми через два роки.

        Мета Олімпійського руху полягає в тому, щоб розвивати прекрасні якості, яких набувають у змаганнях на дружніх полях любительського спорту, та об’єднати молодь усього світу раз на чотири роки на величному спортивному святі, що сприяє міжнародній довірі і добрій волі.

                Правовим документом  Олімпійського руху, у якому зазначені основні принципи, правила й положення ігор називається Олімпійською Хартією.

             Ознайомлення з олімпійською символікою
 До Олімпійської символіки належать  Олімпійський прапор, Олімпійське гасло, Олімпійська емблема, Олімпійський гімн, Олімпійський вогонь та Олімпійський смолоскип.
      Олімпійський прапор
       П’ять кольорових кілець – синє, чорне, червоне, жовте, зелене – на чисто білому полотнищі – це Олімпійський прапор. Він урочисто підіймається в Олімпійському місті на високій щоглі олімпійського стадіону, там, де майорять прапори всіх держав-учасниць Олімпійських ігор.
Олімпійський прапор білого кольору  –  кольору миру.
 Олімпійське гасло
       Спеціальним гаслом Олімпійських ігор є три слова: «CitiusAltiusFortius». Ці три слова латинською означають – «Швидше, вище, сильніше». Олімпійське гасло закликає всіх учасників олімпійського руху до вдосконалення та гармонії відповідно до духу олімпізму.
Олімпійський вогонь
      Олімпійським вогнем є вогонь, що запалюють в Олімпії під егідою МОК. Він проходить свій шлях до міста, в якому відбуваються Олімпійські ігри, за допомогою смолоскипової естафети та закінчує подорож у великій чаші олімпійського стадіону.
Олімпійська емблема
Олімпійська емблема чітко визначена в Олімпійській Хартії – правовому документі олімпійського руху.Основний її елемент – п’ять кілець, поєднаних з іншими елементами. Олімпійські кільця символізують ідеали й мету олімпійського руху. Вони мають синій, жовтий, чорний, зелений і червоний колір і переплітаються зліва направо. Кольори верхніх трьох кілець – синій, чорний і червоний. Нижче – жовте і зелене кільце. Вся фігура є правильною трапецією. Олімпійські кільця символізують толерантність і дружбу між усіма, хто бере участь у Олімпійських іграх з усіх п’яти континентів нашої планети.

           П’ять кілець – це символ дружби спортсменів п’яти  континентів: Європи -  синє кільце,  Африки – чорне, Америки – червоне, Азії – жовте, Австралії – зелене. Переплітаються кільця зліва напрво.
Олімпійський птах – голуб, як символ миру. Випускають на волю під час церемоній, як посланця миру до всіх народів світу.
Олімпійська присяга
  «Від імені всіх учасників я обіцяю дотримуватися правил чесної гри в істинно спортивному дусі в ім’я слави спорту та честі наших команд» .
      Сьогодення Олімпійських ігор
         Національний олімпійський комітет України було створе­но у грудні 1990р.  Україна вперше виступала незалежною командою в Атланті у 1996 році, посівши при цьому дев’яте місце в загальному неофіційному командному заліку. Виборола 23 нагороди — дев’ять золотих, дві срібних і 12 бронзових. У Сіднеї 2000 року наші атлети були XIII-ми, отримали 23 нагороди — три золотих, десять срібних та стільки ж бронзових. У Афінах посіли XII позицію, здобули 23 нагороди — дев’ять золотих, п’ять срібних і дев’ять бронзових. 
        24 серпня в Пекіні фінішували XXIX літні Олімпійські ігри. Українська збірна здобула 27 медалей — сім золотих, п’ять срібних і 15 бронзових. Вітчизняні атлети посіли XI місце в неофіційному командному заліку.
Ш.  Закріплення вивчених знань
     1.  Вікторина
1.     На вершині якої гори жили боги?  (Олімп)
2.      Скільки  було богів?  (12)
3.     Чим нагороджували переможця? (Вінком з маслинового листя)
4.     Якого кольору Олімпійський  прапор? (білого)
5.     Як звали самого головного бога Древньої Греції? (Зевс)
6.     Якого  кольору олімпійські  кільця? (чорне, синє, червоне, жовте, зелене).
7.     Олімпійські ігри проводяться 1 раз на …. Скільки років?  ( на 4)
8.           Що таке НОК? (Національний олімпійський комітет України, створе­ний у грудні 1990р.)
9.     Як називаються початок і кінець у змаганнях із бігу? (Старт і фініш.)
10.   Як називається передчасне ви­бігання зі старту? (Фальстарт.)
11.   Як на сучасних Олімпійських іграх вшановують переможця змагань?
12.   Коли іде проводилися XII Олім­пійські ігри? (В 1980р. у Москві.)2. Гра «Поясни слово»
Хартія – це…
Екехейрія – це…
МОК– це…
 3.Гра «Встанови відповдність»
Необхідно  співвіднести кольори Олімпійських колець, з назвою континенту , який вони символізують.
 Вчитель.    Як я вже казала, в стародавні часи під час Олімпійських ігор  припинялися війни, і по всій Греції встановлювався мир, так хай в наших оселях  завжди буде мир, незалежно від ігор, а в душі живе справедливий дух олімпізму.


                                                  



Комментариев нет:

Отправить комментарий

Тема уроку: Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі» - пригодницька повість сучасної письменниці про мандрівку історичними місцями Укра...